måndag 8 februari 2010

Ditten och datten

Så här stod det i mitt horoskop idag:
"Ett kärt föremål kan komma att återses av dig idag. Tyvärr kan du ha oturen att tappa bort det igen, så håll i det hårt."

Man kan ju alltid hoppas att det gäller min tekopp som försvann så besynnerligt!

Inatt hade jag konstiga drömmar.
Den första var i ett rätt litet rum. Jag satt som publik och såg hur mina favoritmusiker satt på scenen. Den ena spelade trummor med stängda ögon och sångaren stod upp och sa samtidigt som han tittade på mig väldigt intensivt, på ett sätt som bara han kan.
Han sa: "Jag ser dig - du måste också se!!"
Handlar väl antagligen om att jag måste göra sanning i mina drömmar. Ta mina önskningar på allvar.

Den andra drömmen utspelade sig i en mörk skog. Jag gick en stig framåt och såg ett träd som låg nedblåst på sidan av stigen.
Då såg jag en stor St Bernhadshund med blodsprängda ögon och arg blick! Den stirrade länge på mig och det kändes riktigt riktigt otäckt!
Sedan kom en man fram till mig från ingenstans och sa till mig att följa med. Vi kom till en plats där det låg snö på marken. I snön såg jag handavtryck med blodspår i. "Det är DU som har GJORT DET HÄR!!!!" sa mannen till mig och lät oerhört arg. Jag såg honom aldrig riktigt framifrån, mera som en gestalt framför mig - stor, lång och stark.

Drömmarna var båda väldigt intensiva och påtagligt obehagliga! Undrar så vad de kan betyda!! Nån som vågar sig på en drömtydning??

Igår kväll hände det en sak. Jag satt här vid datorn och knappade då jag hörde hur något drogs över mitt skrivbord, precis där jag satt. Sedan såg jag hur mitt hårspänne ramlade i golvet - en meter ifrån själva bordet. Borde det inte bara ha fallit rakt ned? Och det lät som det drogs över kanten.. Fick en rejäl rysning just efteråt!

För en tid sedan satt jag och fönade mitt hår. Jag har en hylla varpå min spegel står lutad mot väggen. När jag satt där och fönade, lite med ryggen till för jag lyssnade samtidigt på tv:n, så hörde jag ett brak och kände sedan hur spegeln slog i min axel. Jag satt en bit ifrån och återigen blir jag fundersam.
Borde inte sminkgrejorna som låg framför spegeln också ha åkt ned i golvet?
Hur kunde spegeln hamna på mig på det sätt som den gjorde?? Lite konstigt tycker jag nog att det är..

Har haft flertalen rivmärken på olika ställen, mest på underarmen.
Blir inte klok på det hela. Som en av mina besökare här frågade: "Varför skulle andarna rivas när de kan göra sig hörda på så många andra sätt?"

Det kan man verkligen fråga sig!!

That´s all folks...

BILDEN ÄR MIN EGEN SÅ DEN STANNAR!! TACK!!

2 kommentarer:

  1. Men du, det är inte en ande som river dig. Vad jag förstår så har du ett spöke där, Anders, och han behöver hjälp att komma vidare. Det kan mycket väl vara han som stökar runt med dina prylar. Därför borde du försöka få hem ett medium som kan hjälpa honom.
    Vad gäller rivmärkena så är jag ganska så säker på att de istället kommer från den där varelsen som hemsöker både mig och några andra bloggare. Den kan bli svårare att bli av med.
    Men försök alltså få kontakt med någon som kan hjälpa dig med spöket.
    Kram,
    Eva

    SvaraRadera
  2. Hej Eva.
    Jag har haft mkt funderingar kring det här med andar och att de finns. Nu har jag kommit dit och accepterat det som sker runt mig - men att det finns ett litet väsen som går runt och rivs, det känns för mig väldigt främmande! Vet inte vad jag ska tro om det. För mig räcker det gott att hålla andarna i schack.. Det är min tro som jag har.. Vi tror ju alla olika ;) Kramen och tack för dina kommentarer och mejl! ~laika~

    SvaraRadera