torsdag 28 januari 2010

A som i Anders!!

Oj oj oj!!

Det här är så stort så jag kan knappt förstå det själv!

Tidigare i höstas fick jag som en mental beskrivning av en person, en kille i tidigare 30 års åldern. Ganska lång, runt 1.85 cm, smal, smalt ansikte, mellanblont, kort hår.
Fick den bilden ifrån "ingenstans", den dök bara upp helt plötsligt i mitt inre. Jag undrade för mig själv vad/vem det var som visade sig, men jag hade mina aningar redan då...

Det är nämligen så att han som ägde min lägenhet innan mig, tog livet av sig. Här i lägenheten som jag bor i nu.

Den killen hette Anders. Jag har aldrig sett honom levandes,(Anders allså) träffade bara hans föräldrar och syrra när jag skrev på kontraktet för köp av lägenheten.

Nu ikväll när jag kom hem så träffade jag min granne (vi kallar honom J). Jag frågade hur det var med honom osv.. Efter en liten stund så sa frågade jag om han kände till Anders. Jo då, de hade träffats i trappan ett par gånger under årens lopp. Jag började beskriva den bilden som jag hade fått tidigare i höstas. J tittade tvivlande på mig.. "Det låter som du har träffat Anders.." "Nä, sa jag. Aldrig." "Det här låter flummigt och skumt och du får gärna tycka att jag är "kokobäng" som säger så här" och så berättade jag om den mentala bilden som jag hade fått av en kille och den stämde på pricken med Anders utseende!

J frågade mig då vilken tid på året jag hade flyttat in i min lägenhet. Ja det var i november för 2 år sen.. Och då - när jag börjar tänka tillbaka så ta mig sjutton... Det var i höstas det började bli mer intensivt med spökerierna!

Vete katten om det inte var kring just den perioden som jag började märka av hur saker förändrade sig här hemma. Jag tror jag ska prata mer med J - han verkade intresserad av det hela, för han sa rätt snabbt att "spökar det inne hos dig eller??"

"Jag kan tro det, var ju rätt speciella omständigheter kring den här Anders!"

"Blir det för jobbigt så får du ringa Det Okända, de kan säkert hjälpa.. - eller så får jag ringa hispan" sa han och skrattade...

Faktum var att han tror själv att det säkert finns något mer än bara vi. Han hade fått ett eget varsel om en sak som senare hände.
Han berättade inte vad, så bra känner vi inte varandra.

Det konstiga med Anders är hans dödsdatum. Han dog på samma datum som jag fyller år.. Det stod i kontraktet. Gissa om jag och hans föräldrar hajade till när vi såg det. Vi sa inget då men vi såg på varandra och tänkte desto mera...


Jag undrar nu om det är hans energier som finns kvar här, eller om han inte har kommit över i ljuset.

Det gick rysningar i mig när vi pratade om Anders. Det som J sa stämde så väl och jag kände så väl igen allting ifrån den bilden jag fick av Anders.

Jag ska meditera ikväll och försöka lugna och hjälpa honom över till ljuset.

Funderar på ifall min tekopp som försvann kanske kommer tillbaka nu! Nu när jag nästan är helt 100 på att det är Anders som är här. Frågan är om han har fastnat eller försöker visa mig något, något som han vill berätta.. Hans syrra bor i grannhuset och hans föräldrar bara 5 minuters bilkörning härifrån.

Känns som jag måste ta tag i detta. Men hur???
Jag är inte utbildad inom detta ämne.

Ska ringa Carina och rådfråga, kanske hon har bra tips och råd att ge.


Nu har jag verkligen något att tänka igenom...

Kärlek och ljus!

2 kommentarer:

  1. oj! ja det låter ju som om det vore han som är hos dej....denna carina är hon medial? hoppas det blir lugnt hos dej ,ibland kan det ju räcka att dom vet, att DU vet att DOM finns:) om du hajjar:...
    spännande är det, och lite märkligt sammaträffande helt klart! kram kram

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att höra att det fortsätter och att du inte får vara ifred. Själv hade jag det ju lugnt ett tag, sedan började det om igen. Att kommunicera med den här typen (tror det är samma som hemsöker oss båda) verkar lönlöst. Jag har ju försökt vid flera tillfällen och det hjälper inte. Har du fått några goda råd om hur du ska tackla det här?
    Styrkekram,
    Eva

    SvaraRadera