söndag 10 januari 2010

Har inte..

...hänt något på ett tag nu, ja inte på en hel vecka.Känns bra här hemma med.
Så härligt. På onsdag börjar Det Okända på tv4+ igen.

Ska berätta vad som hände en gång för ett par år sen.

Jag skulle se på just Det Okända och hade kokat lite kaffe och skulle just slå mig ned i soffan och kika på programmet. Hade precis satt mig ned då tv:n lade av. Jag drog ut sladden och lät tv:n stå en stund men den funkade varje fall inte när jag satte på den igen.

Besviken satte jag mig för att läsa en stund istället. Det hade gått en längre tid när tv:n helt plötsligt sattes på igen. Jag minns att jag tittade på klockan för att se om jag kanske kunde få se slutet på programet men icke. Klockan var c.a 21.15. Alltså en kvart efter att programet slutat.. Var det meningen att jag inte skulle se Det Okända?
Tv:n har aldrig lagt av varken före eller efter på det viset. Slumpen kanske men varför under just det programet??

Här är ett av mina rivmärken. Suddig bild, svårt att ta själv med min digitalkamera, rätt stor..Håll till godo. Blödde rätt krafigt. Kom från ingenstans.

2 kommentarer:

  1. Placeringen på det där rivmärket stämmer bra med mina... Jag får dem ju oftast just på händerna. Väldigt konstigt.
    Underligt det där med TV:n också. Precis som någon ville få dig uppmärksam på något; antingen att du inte skulle se programmet - eller på att spöken finns. Jag var med om något liknande för ett år sedan. Bilden flimrade som bara den, så jag reste på mig och gick ut i köket. Då hörde jag att TV:n var normal igen. Gick tillbaka för att sätta mig i soffan, då började TV:n spraka igen. Så jag sa högt och tydligt:
    - Nä förresten, jag VILL INTE se på TV. Jag gör något annat istället.
    Då kom bilden tillbaka igen. Men som sagt var, spökproblemen var mycket värre i gamla lägenheten. Det enda som irriterar mig nu är rivmärkena... att det fortsätter här.

    SvaraRadera
  2. PS: Vet du vad jag fick för ordverifiering till förra inlägget? "Retsus"
    Påminner mig om det som den norska mediala tjejen sa; att de där väsena som river mig bara gör det för att retas...

    SvaraRadera