måndag 14 december 2009

Saker som försvinner..

Det har hänt ett par gånger. Att mina saker har försvunnit, bytt plats eller försvunnit helt. En sak jag minns väldigt starkt är en kväll då jag som vanligt hade lagt fram mina kläder som jag skulle ha nästkommande dag. Glasögon, hårspänne och diverse andra saker hade jag lagt fram så det skulle gå lättare med morgonbestyren.

Då jag kommer ut från badrummet efter att ha borstat tänderna så kollar jag en gång till att allt var på sin plats. Men!! Hårspännet var borta! "Nä nu blir jag arg!" sa jag högt och bestämt. "Jag måste faktiskt ha det där hårspännet imorgon på jobbet så ta fram det nu tack!" Vid det här laget hade det hänt så många saker att jag gissade på att det var denna någon som ville skoja lite med mig.

"Ta fram mitt hårspänne igen" sa jag högt och gick sen och lade mig i sängen. Jag somnar och vaknar av ett plingande ljud. Där, mitt på golvet låg mitt hårspänne och gungade, som om det just blivit nedsläppt från en lite högre höjd.. Jag har funderat på om jag lagt det i sängen och det glidit ut och hamnat på golvet då jag vänt mig om och jag har försökt tänka på vad jag faktiskt gjorde med mitt hårspänne kvällen innan. Det enda jag vet är att jag LADE dit där bredvid mina glasögon för att jag skulle slippa leta efter det på morgonen. Så varför skulle jag då ha flyttat på det igen och lagt det någon annanstans under förgående kväll??????


Ja vad ska man tro om sådant här??

1 kommentar:

  1. Låter som att du har andekontakter på besök tycker jag. men visst kan det vara lite läskigt ibland. Jag har också upplevt mycket mycket sådana saker.
    kram

    SvaraRadera